Calea Ferată din Moldova anunță că 21 din cele 71 de stații feroviare vor fi transformate în puncte de oprire

Calea Ferată din Moldova anunță că 21 din cele 71 de stații feroviare vor fi transformate în puncte de oprire
Sursa foto: Calea Ferată din Moldova

Până la finele anului curent, 21 din cele 71 de stații feroviare urmează a fi transformate în puncte de oprire. Decizia face parte din procesul de optimizare a structurii și a procesului de producție, a anunțat Calea Ferată din Moldova (CFM), într-un comunicat, publicat luni, 16 iunie.

Mai exact, cele 21 de puncte de oprire vor fi destinate exclusiv îmbarcării și debarcării pasagerilor pe rute locale și suburbane, nu vor avea personal de deservire, bagaje și nu vor dispune de facilitățile unei stații complete.

Potrivit CFM, specialiștii au studiat și analizat logistica operațiunilor de transport de marfă pe linia de cale ferată din țară. Astfel, aceștia au stabilit că o parte din infrastructura feroviară nu este utilizată în procesul de producție de mulți ani. Totodată, întreținerea și deservirea acestor porțiuni de cale ferată, a clădirilor și construcțiilor auxiliare, duce la cheltuieli nejustificate, agravând situația financiară dificilă a întreprinderii.

Întreprinderea menționează că această reorganizare va permite redirecționarea lunară a circa 3 milioane lei către acoperirea restanțelor salariale angajaților, optimizarea procesului de producție, inclusiv extinderea și consolidarea stațiilor vecine de joncțiune.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Calea Ferată din Moldova se confruntă cu probleme financiare deja de câțiva ani. În 2020 și 2021, compania a fost la un prag de faliment.

Situația a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor întreprinderii și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților, cei din urmă organizând numeroase proteste.

În prezent, trenurile întâmpină dificultăți tot mai mari din cauza lipsei de motorină și a problemelor logistice, iar lipsa de finanțare amenință întregul sistem feroviar. Până acum, întreprinderea a primit două loturi de motorină din rezerva de stat, fiecare a câte 250 de tone.