Controale inopinante la stațiile PECO bănuite că își înșeală clienții la cantitatea de carburant livrată

Controale inopinante la stațiile PECO bănuite că își înșeală clienții la cantitatea de carburant livrată
Sursa foto: consumator.gov.md

Inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) au descins cu controale inopinante la mai multe stații PECO din țară, bănuite că își înșeala clienții la cantitatea de carburant livrată.

Verificările au avut loc după ce un portal media a publicat un reportaj care documenta un experiment de măsurare a cantității de carburant livrată la mai multe stații PECO. Autorii au utilizat o combinație dintr-un vehicul adaptat special și un măsurător de volum, testând 10 litri de motorină livrată la stațiile din Chișinău și Călărași. Reportajul scotea la iveală abateri în minus față de toleranțele admise.

În urma controalelor inopinate, inspectorii ISSPNPC au depistat că o stație dinafara orașului Chișinău înșela consumatorii la volum, „rezultat din deteriorarea intenționată a marcajelor metrologice în scopul manipulării dozei livrate de distribuitorului de combustibil”.

Prin urmare, Inspectoratul anunță că a dispus interdicții de utilizare în activitatea economică a distribuitoarelor de combustibil prin sigilarea acestora până la remedierea tuturor încălcărilor. Totodată, reprezentanții ISSPNPC au inițiat proces-contravenționale pentru încălcarea regulilor din domeniul metrologie.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

Inspectoratul menționează că în cazul în care cumpărătorul are îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea lui, operatorul staţiei este obligat să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi, în cazul constatării unei diferenţe în minus, să restituie paguba cumpărătorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane pînă la efectuarea reparaţiilor.

„În conformitate cu art. 8 din Legea nr. 131/2012 privind controlul de stat, Inspectoratul nu poate face publice constatările individuale ale controalelor până la intrarea în vigoare a proceselor-verbale respective. Iar orice persoană acuzată de o încălcare este prezumată nevinovată până ce vinovăţia sa va fi legal stabilită”, se precizează în comunicat.

De asemenea, orice situație suspectă legată de cantitatea sau calitatea produselor petroliere livrate, poate fi petiționată prin intermediul platformei oficiale www.consumator.gov.md sau la numărul 022 51 51 51.